dissabte, 6 de juliol del 2013

4a Marató EKIDEN Santes Creus Equip Femení


Com cada primer dissabte de juliol, el dia 6 es disputava a Santes Creus la 4a Ekiden. Vam arribar sobre les 17.15 h de la tarda, feia molta calor. Un cop havíem aparcat, vam anar cap al claustre i ja vaig veure les meves companyes d’equip escalfant una mica pel circuit.



A dalt ens vam posar els pitralls i vam fer les fotos de rigor.
Vaig anar amb l’Esther a fer una volta de reconeixement i pocs minuts després de les 18h es donava el tret de sortida de la 4a edició de la Marató per relleus de Santes Creus. Jo hi havia participat feia un parell d’anys i em va semblar una prova molt divertida o, si més no, diferent a la resta de curses.
Aquest any el CETT havíem estat capaços de dur-hi un equip masculí i un de femení, format aquest darrer (per ordre de relleu) per l’Anna Llort, l’Esther Blasco, la Lucy Brooks, la Yolanda Roure, jo mateixa i l’Anahí Rodríguez.


Així doncs l’Anna obria, amb una calor infernal, la nostra cursa amb el relleu de 7,695 K. Es va col·locar 1a dels equips femenins de bon principi i volta rere volta anava augmentant la distància amb les nostres “rivals”, mantenia un ritme constant i anava bé, així que en acabar el 1r relleu l’Anna va marcar un crono de 38’24" i ja érem primeres amb 1' 15’’ d’avantatge.


La segona rellevista era l’Esther, que després de la seva lesió i tornant per un dia a l’asfalt, va fer un bon relleu de 4,5 K i ens donava un plus més d’avantatge sobre els altres equips.

Quan va acabar de córrer va marxar a Riudecanyes per disputar la cursa seminocturna de muntanya, però no va ser-hi a temps (segur que hauria arrasat).



I era el torn de la Lucy, afrontava un dels relleus més complicats de la cursa, per no dir el més complicat, no només per la distància, 10,5 K, sinó perquè ens enfrontàvem a la “rival” més forta (la Cristina Solé) i sabíem que això ens faria mal. No tenia importància, vaig dir a la Lucy que no es preocupés, que ella al seu rotllo i que anés fent, però la Cris va sortir com un "tiro" i en menys de 3 voltes ens havia retallat l’avantatge que dúiem. La Lucy no es va trobar còmoda fins a la 4a volta, és complicat agafar un ritme en aquest circuit i va definir amb una paraula les seves sensacions “sufrimiento”. Qualsevol de nosaltres hagués estat incapaç d’apropar-se al seu ritme. Vam seguir animant-la fins que va arribar a entregar el seu relleu, que ja esperava la Yol.
Amb un nou relleu de 4,5 K la Yolanda va evitar que l’equip de Run Speed ens esgarrapés més segons i va recuperar 1’18’’. Manteníem molt còmodament la nostra segona posició.

Em tocava a mi, un altre relleu complicat - pensava. L’altra vegada que havia corregut aquesta cursa havia fet el darrer 4,5 K, i ara m’enfrontava a un 10,5 K exigent tot i que sense pressió i en un bon moment de forma.


  
Vaig començar tranquil·la, sabia que eren 7 voltes les que havia de fer i no seria un passeig amb els girs de 180º, les escales i la pujadeta final. Vaig anar fent a un ritme “ràpid” però amb el qual em trobava còmoda. A partir de la segona volta va aparèixer el “flato”, però no podia afluixar, el meu equip confiava en mi. Vaig passar molts corredors i també vaig veure com em superaven el Borges, el Francolí i el Vicenç que ja estaven en els seus últims relleus. Hi havia companys en tots els punts del circuit, el Joan, amb la Yol i la Lucy que m’anaven dient el què estava retallant a la meva contrincant a cada volta, l’Anahí a la pujada i l’Anna al claustre amb els companys de l’equip masculí i els de RT.

Vaig passar per meta just quan el primer corredor (l’Enric) acabava la Marató per al seu equip. Durant la última volta el Vicenç va fer algun tram amb mi, no patia en excés i ja acabava.
Vaig fer les 7 voltes a un ritme constant per acabar en 49’22’’, molt contenta ja que tant físicament com mental em vaig trobar forta.

L’últim relleu era cosa de l’Anahí, ara ja només es tractava d’acabar i celebrar que l’equip femení del C.E. Trail Tarraco també pujaria al podi en la seva primera participació en aquesta cursa. Els últims relleus, són desagraïts en el sentit que estàs cansat perquè portés tota la tarda allà i a més corres més sol perquè alguns dels equips ja han acabat la seva cursa.
Però ella no va defallir i vam acabar la nostra marató en 3h25’29’’.

Enhorabona a les 6, sou unes cracks!
2es classificades en la 4a Marató per relleus de Santes Creus:
LLOBES del C.E. Trail Tarraco!!! Auuuuuuu!!!!



PD: Al igual que los chicos, Enhorabuena campeonas!!!! Y gracias por vuestro esfuerzo y sacrificio, hacéis grande este pequeño club de montaña Auuuuuu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada